1976 yılında o sıralar Italyan Lotta Continua üyesi olan solcu bir genç kanlar içinde ölmekte olan bir yaralının yanında bulur kendini, polise haber vermek yerine kaçmayı tercih eder. Yakalanır ve cinayetle suçlanır. Masum olduğunu söyler, ilk mahkemede delil yetersizliğinden serbest bırakılır, daha sonra bir üst mahkeme tarafından 18 yıl hapse mahkum edilir.
İtalya’nın “kurşun yılları”dır. Komünist Parti iktidarın eşiğinde, Kızıl Tugaylar aktif, Gladio, Hıristyan Demokratlar ve faşistlerse ne pahasına olursa olsun düzeni korumaya kararlıdır. Firar etmeyi seçen gencin adı Massimo Carlotto’dur. İlk önce Fransa’ya ordan Meksika’ya kaçacak, daha sonra Meksika polisi tarafından yakalanarak İtalya’ya iade edilecek, uzun yasal mücadeleler ve hapishane yıllarından sonra 1993’te Cumhurbaşkanı tarafından affedilerek özgürlüğüne kavuşacaktır.
1995’te çıkan ve ileride yayınlayacağmız Kaçak isimli ilk romanı bu yıllarını anlatır.Haydutun Aşkı romanında tanıyacağımız sabık özel dedektif, blues ve caz düşkünü “Timsah” Marco Buratti, Akdeniz Kara Romanı diye isimlendirilen akımın önemli kahramanlarından biridir.
Encore Polisiye gerek Carlotto’nun diğer kitaplarını gerekse bu akımın başka temsilcilerini Türkçede yayımlamayı planlıyor.
“Tuzun koktuğu,” toplumsal yapıların baştan aşağı çürüdüğü, İsmet Özel’in bize tanıttığı Rahip Daniel Berrigan’ın ünlü cümlesindeki gibi “Suçlu bir gücün çağında, güçsüz suçlular” olmayı seçen kahramanların ve anti-kahramanların hikayeleri bunlar.
Timsah’ın yakın dostu, başka bir dünyanın mümkün olduğuna dair inancını kaybetmeyen ortağı Max’la aralarında geçen şu konuşma belki de hem Carlotto’nun hem de akımın diğer temsilcilerinin ruh hallerini yansıtır:
“Daha da kötüsü, düşünüyorum, analiz ediyorum ve bütün bunları ahlaken dayanılmaz buluyorum”
“Eh tabii, uzak kaldın. Hemen zehirlenmeli ve biz sinik götlerin arasına katılmalısın”
“Kolay olmayacak”
“Bir hafta her gün meydanda spritz içersen hiçbir şeyin kalmaz”
“Daha dikenlisi, daha sarsıcısı olamaz”
-The New York Times –
“Yaşayan en iyi polisiye yazarı”
-Il Manifesto-
“Birinci sınıf Akdeniz Kara Romanı”
-Kirkus Reviews-
“En keskin Amerikan polisiyelerinden bile daha karanlık, daha delici”
-Josh Bazell-
(Tanıtım Bülteninden)