Yeni Türkiye Sineması deyince bu sinemanın içinde yeni olanın ne olduğu sorusuna insanın aklı takılıyor. Bu fark nerede ve nasıl ortaya çıktı ve ne anlama geliyor? Bu soru röportajlarda yönetmenlerin kendi tanımlarıyla ortaya konuyor.Dosyada röportajlar dışında Yeni Türkiye Sineması’nın öncülerinden biri sayılan Tabutta Rövaşata filmi üzerinden “erkek olma” meselesi ele alınıyor ve ayrıca Lütfi Akad, Nuri Bilge Ceylan sineması tartışılıyor. Psikanalitik Diyaloglar bölümünde ise ağırlıklı olarak dürtü konusuna odaklanılıyor.
İçindekiler;
Elsa Cayat Kendini Sevebilme Kapasitesi
Editör’den . . .
Dosya: Yeni Türkiye Sineması
Yavuz Erten Reha Erdem’le Yeşilçam, Yeni Türkiye Sineması ve Özgürlük Üzerine
Seyfettin Tokmak Girizgâh, İlksen Başarır Röportajı, Mahmut Fazıl Coşkun Röportajı,
Belmin Söylemez Röportajı, Ali Aydın Röportajı, Hakkı Kurtuluş
Röportajı, İnan Temelkuran Röportajı
Burçak Erdal Yarı Tanrı Babalar ve Onların Mahsun Oğulları
Cemal Dindar Lütfi Akad Sineması ve Gelin-Düğün-Diyet
Özgür Öğütcen Nuri Bilge Ceylan Sineması Üzerine
Psikanalitik Diyaloglar
Mehmet Öznur İmkânsızın Ötesinde
Barış Özgen Şensoy Maurice Apprey ile “Bir Yazma Ketlenmesi Vakasının Analizi” Hakkında Röportaj
Büşra Yalçınöz Karşıaktarımın İfadesi: Psikanalitik İlişkide Kendini Açma Pratiği
Madeleine Vermorel Goethe’den Freud’a Dürtü (Trieb)
Jane Van Buren Annenin Bedeninin Keşfi ve Kızın Öznelliğinin Yaratımı